חלוקת חבילות מזון לניצולי שואה וקשישים

חג השבועות בפתח! חלוקת ערכות מוצרי חלב

חג שבועות כבר ממש מעבר לפינה, רבים כבר ערכו קניות לחג ובנו את התפריט לארוחה החגיגית בערב החג. אך לחלק משמעותי מהאוכלוסייה שנמצאה במצוקה כלכלית, ביניהם ניצולי שואה וקשישים אין יכולת להרשות לעצמם לרכוש מגוון מוצרי חלב לחג ובכלל. המחירים של המוצרים עלו שוב לאחרונה והדבר הפך רכישת גבינה צהובה למותרות עבורם.  חסדי נעמי ערכו חלוקה מרוכזת של חבילות מזון עבור אוכלוסייה זו. 

גם השנה, כמו בכל שנה עמותת חסדי נעמי יוצאת במבצע גדול של רכישה, אריזה וחלוקה של ערכות מוצרי חלב מלאות – כדי לאפשר לקשישים וניצולי שואה נזקקים לחגוג את חג שבועות בשמחה ובכבוד.

בחסדי נעמי מסייעים במהלך כל השנה לאוכלוסיית בני הגיל השלישי שנמצאת במצב כלכלי קשה ודואגת להם למוצרי מזון שונים. לרגל החגים בחסדי נעמי נעשים התאמות בסלי המזון בהתאם למאכלי החג, לכן לרגל חג שבועות העמותה מחלקת חביות מזון הכוללות פירות וירקות, סל מוצרי חלב רחב ומוצרי בסיס אחרים. 

על מנת להקל על קשישים וניצולי שואה לאסוף את סלי המזון, בחסדי נעמי עורכים חלוקה מרוכזת בקרבת ביתם. לשם הגיעו חבר'ה מהמכללה הלאומית לשוטרים שסייעו רבות באריזה של מוצרי החלב והחלוקה שלהם. 

מה כוללת ערכת מוצרי החלב של חסדי נעמי?

חלב ושוקו, גבינה צהובה, יוגורטים בטעמים ושמנת חמוצה, גבינה לבנה, וגבינה בולגרית להכנת ארוחה מזינה טעימה ומכובדת לחג, יש גם שני קרטוני חלב ושוקו, כמובן – עוגת גבינה מסורתית, ההכרחית לשולחן החג. בערכה יש משהו לכל אחד, מהקטנים ועד הגדולים.

מוצרי החלב שחסדי נעמי רכשו על מנת לחלק נארזים בתיקי קור מיוחדים על מנת לשמור על טריות המוצרים. בנוסף, הגדילה לעשות ושמה בכל תיק מוצרי חלב פופיסים (שלוקים) על מנת לשמר את הקור שבתיק.

לצד חלוקת מוצרי החלב, חלקו חניכי המכללה הלאומים לשוטרים גם סלי פירות וירקות טריים לניצולי השואה בבית שמש, שכללו עגבניות, תפוחי אדמה, קישואים, מלפפונים, דובדבנים ומשמשים.

אירוע מרגש בחלוקה

ביום החלוקה בבית שמש, צוות חסדי נעמי זכה לחגוג יום הולדת מיוחד במינו – את חגיגות המאה של יצחק גרסטנר, ניצול שואה. הוא סבו של המפקח טל אזולאי, שלצד קצינים נוספים עזר בפעילות ארז וחילק את חבילות המזון של חג שבועות.

גרסטנר נולד בגרמניה בשנת 1924. כשהיה בן 8, היטלר עלה לשלטון וחייו השתנו לגמרי. בגיל 11 בלבד, בשנת 1936, הוא גורש מבית הספר בעירו והיה חייב לברוח עם משפחתו. רוב בני משפחתו נרצחו בשואה.

קובי, בנו של יצחק, סיפר בהתרגשות: "כשאבי היה חולה קשה בפולין, הרופא אמר להוריו שהוא זקוק לניתוח מסובך. אבי פנה לרב ידוע, וזה העיף מבט ואמר שיצחק יחיה עד גיל 102 ולא צריך ניתוח. ואכן, הוא חגג השבוע את יום הולדתו ה-100!"

שבועות עדיין לא כאן

עמותת חסדי נעמי והצוות פועלים במרץ על מנת להעניק סיוע לרכים ככל האפשר לרגל החג. הרצון הוא שניצולי שואה, קשישים ומשפחות קשות יום יצליחו לציין את ערב החג עם ארוחה חגיגית ומכובדת.

_*]:min-w-0">

בתרומה לעמותת חסדי נעמי, אתם תורמים משמעותית לחלוקת ערכות מזון לכבוד חג השבועות למשפחות הזקוקות לכך, ניצולי שואה וקשישים. 

למידע נוסף על פרויקט שבועות של חסדי נעמי, לתמיכה ותרומות עבור הפרויקט לחצו כאן

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
מתחילים את השנה עם תיקמלא
הסעות חינם לקשישים וניצולי שואה
כריך לכל תלמיד
גיוס חירום לחלוקת חבילות מזון לניצולי שואה וקשישים נזקקים
דילוג לתוכן