יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2023

עמותת חסדי נעמי פעילה במהלך כל השנה ומסייעת המון לניצולי שואה. לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה ערכה העמותה פרויקטים מרגשים ומיוחדים.

פרויקטים

הפרויקטים של חסדי נעמי לשימור והנגשת עדויות השואה לדור הצעיר הוקמו בעקבות חששות שנשמעו מפי שורדי השואה על כך שיום אחד לא ידברו על הזוועות שנאלצו לעבור. מידי יום אנו נפרדים בכאב רב ממאות ניצולי שואה, את העדות שלהם כבר לא ישמעו הדורות הצעירים.

הדור הצעיר של היום חיי את העולם הטכנולוגי שמתקדם ומתפתח בקצב מסחרר, ולכן נעשה החיבור בין פלטפורמות  של בינה מלאכותית לעדויות השואה.

 מבין הפרויקטים המיוחדים שהוקמו, פרויקט תמונות של בינה מלאכותית על פי עדויות שורדי שואה ושיחת צ'אט עם ניצולת שואה. 

 

עדויות ניצולי שואה בתמונות בינה מלאכותית

ניצולי השואה שלקחו חלק במיזם התמונות סיפרו את סיפור ילדותם מהתקופה הנוראית שידע האנושות, השואה. את עדותם הקלדנו במערכת של בינה מלאכותית שיוצרת תמונות מתוך טקסט כתוב. יצרנו עשרות תמונות שמספרות סיפור כואב ונורא שאסור לשכוח. הקמנו תערוכה אליה הגיעו מאות אנשים ביניהם שורדי השואה שנתנו את עדותם, ראו את התמונות והתרגשו עד דמעות.
הפרויקט המרגש הזה סוקר במעל ל300 כלי תקשורת ברחבי העולם. יצרנו חיבור בין הדור הצעיר לדור השלישי ולעדותם מהשואה. עלות הפרויקט הייתה כמה מאות דולרים בודדים, ובתקציב נמוך זה הצלחנו להגיע לעשרות מיליוני עיניים, לקשר, לחבר, לרגש, להנגיש ולשמר את את ההיסטוריה שלנו.

צ'אט עם טובה

מיזם מרגש נוסף שהוקם, שיחת צ'אט עם ניצולת שואה, טובה. פותחה אפליקציה במסגרת האקתון של קורס קציני מודיעין ובימים אלו האפליקציה מוצגת בבתי הספר לתלמידים. וכל זה במסגרת אירועי זיכרון בסלון בכנסת בישראל. 

הוואצפ של טובה: סיפור חייה של שורדת השואה טובה פדר יכול בקלות להפוך לסדרת מתח בנטפליקס. כשהייתה טובה בת 8.5 התחזתה לבתו של קצין גרמני שמת במלחמה ועלתה בעזרת מסמכים מזויפים על קרון רכבת שהובילה קצינים נאצים ובהם אדולף אייכמן להונגריה.

עדותה של טובה מהשואה

טקסים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה

העמותה ערכה גם מספר טקסים לניצולי שואה בערים השונות. בין הטקסים נערך בערב יום הזיכרון טקס בעיר בית שמש, אליה הגיעו שוטרים מהמכללה לשוטרים, ומשה שיטרית סגן ראש עיריית בית שמש. הטקס כלל, הדלקת נר זיכרון ומספר מילים שנשאו מתנדבים וניצולי השואה סיפרו את עדותם. טקס נוסף שנערך היה בעיר נתניה, הטקס היה מרגש מאוד. שורדי שואה רבים סיפרו את עדותם מהשואה. את נר הזיכרון הדליקו מתנדבים שהגיעו לטקס. 

נפרדים מאילנה קליין

במקביל לפרויקטים ולטקסים שהעמותה ערכה, אומנים מפורסמים נפרדו מניצולת השואה אילנה קליין. אילנה קליין הייתה חלק בלתי נפרד מפרויקט לשימור זכר השואה שחסדי נעמי ערכה בשנה שעברה. 

אילנה חיברה שיר אותו ביצע הזמרת עדן בן זקן ביום השואה בשנת 2022.  אייל גולן  ועדן בן זקן נפרדו ממנה ביום השואה הזה. אילנה קליין, ניצולת שואה, נפטרה ביום חמישי 13.04.2022, ימים בודדים לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה. 

מטרת הפעילות המיוחדת של העמותה לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה היא לדאוג שלעולם לא ישכחו. לחבר ולהנגיש לדור הצעיר את עדויות השואה והזוועות איתן אנשים נאלצו להתמודד ולשורד. 

לעולם לא עוד!

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
יש לך כוס חלב? לקשישים וניצולי שואה רבים אין.
גיוס חירום לחלוקת חבילות מזון לניצולי שואה וקשישים נזקקים
כריך לכל תלמיד
דילוג לתוכן